Reklamefilm

Alle, der har set fjernsyn i nyere tid, kan huske en reklame, de har set.

Mange kan endda huske en reklame i årevis, efter den er blevet sendt!
Reklamefilm er en fantastisk, visuel og levende måde at komme ud med Jeres budskab på, og i dag kan film anvendes til reklame på utroligt mange platforme! TV er langt fra det eneste medie til reklamer, der er skabt af levende billeder! Facebook, YouTube, Instagram, nyhedsmedier, biografer og Jeres egen hjemmeside kan også bruges til at udbrede filmen. Flest muligt skal have kendskab til jeres budskab eller produkt.

Reklamefilm skaber opmærksomhed, og når filmen er flot og kreativt lavet, sidder den fast hos modtageren.
Når vi har opmærksomheden, er det op til vores kreativitet at skabe de rigtige rammer. Dermed gøres jeres produkt endnu mere tiltrækkende. Der skal være en lyst til at kontakte Jer for at købe produktet eller ydelsen.

De to film, vi producerede for Nassau Door A/S, er vores præmieeksempler på gode reklamefilm lige i øjeblikket. Sammen med resten af marketingfremstøddet, ledte de til en stigning i salget af garageporte på hele 187 % – det er noget der kan mærkes på bundlinjen!

Reklamefilm rammer bredt

En ny undersøgelse har vist, at vi hverdag foretager os 150 overspringshandlinger på vores mobile enheder alene. Hver overspringshandling, er en mulighed for at få vist Jeres reklamefilm. Derudover er der de mere traditionelle kanaler, f.eks. TV 2, TV 3, Dansk Reklame Film og mange flere. Fordelen ved disse kanaler er, at der er historik i målingerne omkring effekt af reklamefilmen, således at I har en vis sikkerhed i, hvad andre har opnået med et tilsvarende produkt.

Men lige tilbage til den mobile verden, for den er fantastisk spændende. Reklamefilm vist på mobiler, tablets osv. stormer frem. Det forventes i 2017 at 74% af al internettrafik bliver ren film, mod 50% i 2015 og kun 30% i 2014. 33% af alle med en tablet ser minimum 1 times video om dagen.
Så tendensen er klar, spørgsmålet er så bare hvornår I hopper med på vognen.

Vi tilbyder jer rådgivning i forhold til at give jeres videoproduktioner den størst mulige effekt – en strategi der hjælper jer til at finde de rigtige platforme at gå ud på: Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn osv.
Det handler om at få tænkt alle detaljer ind ift. hvordan I kommunikerer! Således udsender I et ensartet budskab med Jeres reklamefilm.

En reklamefilm behøver ikke at være låst i ét udtryk, man kan sagtens arbejde med flere forskellige versioner af den. Så kan den komme til at passe bedre til et andet medie end TV, f.eks. Facebook eller LinkedIn. Når man laver flere versioner, kan man skabe det samme indtryk på forskellige platforme. Så leverer man sit budskab lige godt flere steder, selvom filmene ikke er helt ens.

Har du spørgsmål til reklamefilm er du velkommen til at kontakte os på telefon +45 28 830 038 eller mail erik@fatcat.dk

Se flere af vores mange produktioner HER!